BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du en passion for ledelse og ekspertise til at drive udviklingen af tilbud til voksne med komplekse problemstillinger? Og brænder du for at få nye initiativer løbet godt i gang?
Bliv en del af Byvejen; et tilbud under Fredensborg Kommunes Center for Psykiatri og Handicap. Her søger vi en teamleder for SPS og det nye PLUS i en nyoprettet stilling. Du får chancen for at være med til at opbygge et nyt tilbud samt udvikle et eksisterende tilbud – to betydningsfulde indsatser, der gør en direkte forskel i målgruppens liv.
Om jobbet som teamleder
Byvejen har gennemgået en spændende udvikling de seneste år, som vil fortsætte i de kommende år. Vi søger en engageret teamleder, som brænder for udvikling og er klar til at stå i spidsen for:
- SPS: Socialfaglig Pædagogisk Støtte – bostøtte efter Servicelovens §§ 85, 82a, 82b og 99
- PLUS: Pædagogisk Lokalt Understøttende Samarbejde – et nyt tilbud i Fredensborg Kommune, som tilbyder udvidet § 85 støtte i egen bolig. Støtten kan leveres dag såvel som aften og weekend, samt om natten i form af en vagttelefonordning. PLUS forventes at opstarte 1. januar 2025.
Du vil, sammen med Byvejens øverste leder og alle de dygtige medarbejdere, få ansvaret for at sikre kvaliteten i indsatserne og bidrage til den fortsatte udvikling. Din opgave vil blandt andet omfatte opbygningen af et velfungerende PLUS-team, sikring af høj kvalitet i støtten og en løbende udvikling af vores samlede vifte af tilbud til borgerne.
Faglig udfordring og høj grad af indflydelse
Som teamleder vil du få en varieret og alsidig opgaveportefølje. Du motiveres af at varetage forskelligartede opgaver, både ledelsesmæssige, administrative og borgerrettede. Du har tydelige faglige grænser, som dine medarbejdere kan navigere i. Vi forestiller os, at du er løsningsorienteret og kan håndtere uenigheder. Du er fleksibel, har overblik og tager ejerskab over opgaverne.
Dine ansvarsområder vil omfatte:
- Drift og personaleledelse af ca. 20 medarbejdere
- Sikre et tæt samarbejde omkring opgaveløsningen ift. målgruppen og med relevante aktører
- Opbygning og udvikling af PLUS fra bunden i tæt samarbejde med ledergruppen i Center for Psykiatri og Handicap
- Kvalitetssikring af dokumentation
- Opgavefordeling og opfølgning
- Understøtte dine medarbejdere i kerneopgaven ved at ønske kendskab til borgerne og den opgave, som medarbejderne står i
Dine faglige og personlige kompetencer
Vi forventer, at du har en relevant faglig baggrund og flere års erfaring med målgruppen, enten fra borgere der bor i eget hjem, fra botilbud, psykiatrien eller fra rusmiddelbehandling. Erfaring fra at arbejde i en politisk styret organisation er også en fordel.
Vi lægger særligt vægt på, at du har:
- Dybdegående kendskab til og erfaring med målgruppen
- Erfaring med personaleledelse og drift, herunder vagtplanlægning (eller flair for dette)
- Gode samarbejdsevner og evne til at opbygge relationer på tværs af sektorer, herunder bl.a. til hjemmepleje og hjemmesygepleje, FACT og boligselskaber
- Stærke ledelsesmæssige kompetencer med fokus på opbygning og udvikling
Hvad kan du forvente?
Vi tilbyder en spændende mulighed for at være med til at forme og udvikle Byvejens tilbud, hvor din ekspertise og dit engagement vil have en direkte indvirkning på målgruppens liv.
Du kommer til at indgå i et tæt samarbejde med centerledelsen, hvor du kan hente støtte og sparring. Derudover er du selv med til at sætte holdet, der skal ansættes i forbindelse med etablering af PLUS.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuldtid og til besættelse pr. 1. november 2024. Løn og ansættelsesvilkår forhandles iht. gældende overenskomst og dine kompetencer og erfaring.
Vil du vide mere?
For mere information om stillingen kan du enten kontakte Byvejens leder Kristine Gjørup Rasmussen på tlf. 61163886 eller skrive til krir@fredensborg.dk, eller centerchef Marianne Brogaard Mandal på tlf. 23678926 eller mbrm@fredensborg.dk. Hvis du har lyst til at besøge Byvejen inden du sender din ansøgning, er du velkommen til at kontakte Kristine Gjørup Rasmussen.
Du er også velkommen til at læse vores ledelsesgrundlag og kommunens Social- og Handicappolitik.
Ansøgningsfristen er tirsdag den 10. september.
Der afholdes 1. samtale mandag den 16. september og 2. samtale onsdag den 25. september. Såfremt du går videre til 2. samtale, vil du i perioden mellem samtalerne skulle gennemføre en personlighedstest.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredensborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Fredensborg Kommune, Byvejen 14, 2990 Nivå
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6099875